20 okt 2014

Knaakland - Fraude Mail Knaakland

laatste update = 22-10-2014 - 19.48 uur (onderaan)
#knaakland - #scam - #fraude -

edit 20:21 (21-10) = GIJ ZULT NIET BETALEN, DIT IS PURE OPLICHTING


Eerder vandaag zijn er diverse mails de deur uitgegaan via Knaakland.nl

De laatste mail:

betreft: Fraude mail Knaakland.nl‏

Later volgt er meer informatie, betaal echter NIET en heeft u betaald moet u direct aangifte doen voor oplichting!

Waar gaat dit dan over??

Het gaat over onderstaande mail

Geachte leden,
Knaakland.nl introduceert haar VIP account, een toevoeging aan het normale Knaakland.nl account!
Conform onze algemene voorwaarden krijgt u direct een VIP account toegewezen en dient u deze dus ook te betalen, de kosten zijn slechts €10,- per maand, dit kunt u gemakkelijk betalen via deze link.

Wilt u uw VIP account opzeggen? Dat kan geheel kosteloos via onze VIP pagina via het formulier, wel dient u dan uw rekening van deze maand te hebben betaald en als u zich voor 19-01-2014 afmeld (binnen 3 maanden na afmelden) zijn we conform onze algemene voorwaarden verplicht €25,- administratiekosten in rekening te gaan brengen.

U kunt uw Knaakland.nl account ook niet opzeggen als u nog een openstaande rekening heeft.
Betaal hier direct uw openstaande factuur!

Of neem contact met ons op door hier te klikken!


Meer informatie kunt u hier terugvinden

update 19.31 = Knaakland is offline
update 20.49 = Knaakland wel te bereiken via http://www.knaakland.nl/pages/index.php
update 20.58 = Gedupeerden kunnen zich ook wenden tot de fraudehelpdesk en/of het meldpunt internetoplichting of gewoon aangifte doen bij de politie.
update 21.36 = mail via Lage Landen Klikjes, quote:

"Beste leden,
Jullie zullen ongetwijfeld allemaal hebben gevolgd wat er gebeurd op Knaakland.
Ik ben hier al de hele dag mee bezig. Dat gaf mij ook geen tijd voor andere dingen zoals het uitsturen van mails of het geven van support.
Intussen heb ik met veel mensen contact hier over en hoop zeer snel zekerheid te hebben of Julian Hofstra inderdaad Knaakland in handen heeft.
Zodra ik daar zekerheid over heb laat ik het jullie weten.
Mochten er mensen betaald hebben/gedupeerd zijn, doe alsjeblieft aangifte!
Als niemand aangifte doet kan de politie ook heel weinig!!!
Ook degenen die via Yebbi, Chalaza of de zogenaamde Incassobureau's gedupeerd zijn kunnen nog steeds aangifte doen!"

update 12.48 = mail verstuurd door huidige eigenaar Knaakland. Webmaster informeert zijn leden door NIET te betalen. Is pure oplichting!!! Kunt op de vandaag verzonden mail (van +/- 09.00 uur) klikken en het zelf ook lezen..
update 13.05 = ontwikkeling op meest bizarre basis volgen zich rap na mekaar op, blijf van de meest recenten ontwikkeling op de hoogte via dit forum topic.
update 19.29 = kregen mensen eerst nog deze melding te zien als ze op een link drukten:
wegens oplichting is deze site gesloten, wij verzoeken een ieder contact op te nemen met kassa.
Nu krijg je dit te zien als je op een mailtje van Knaakland drukt:
‹ íSÍŽÓ0 vŠ „ œ8´‡VBU Ûqþ¶T¨Û i¥­Vj+Á-8k‡v›¿&.¥< H¼ ïÀ‰‡áÄ §­h·ÛJË ‰‰Æ“ùf¾™±ã@ Ï®o[fa0‘‹ñ:ˆ0ÁÈDØ°×Ix‡¨ ¸_ ! -BöªI|¿ÚÊ5È–H4=_æ‚GÞ Îy®®Œjjþ$ tzs :î'çã­žøïzZð 5]óŽw ÷Ÿ?%úôª|9,¿-o¤ÀÀC© €’L+üÒgp'iFƒõÛŠñ åë^ʽ5 L^^%‘FÓ4äZÄ eTÐÓi¿s. î$‹8L(ã¬C —é ’jP=Îy3æ ïeI” ý™\^ ðl›?›ÓŒÆb sà§á$ ~QŒÖ·Ÿß—ï~¼8y´žOQ6ƒ–ö º%yO e,DzªëÓ˜ÒiHc¦Å¡žŽÓhIY4‰uá‡Þ{.¼`ÂC¦ÉÀkæ7W¡ NYMP?äÍ Ÿ§¶(và]…tžófÕ‚7¢ÒפÆ4âÒÔ«F§^Åöªd=¥y¾H2&š›Ìƒ$‹¼)_6WÜZ> ½ÙœgËæ°{Ñm$³Uï .ûõ ]j"™ò¸i9® PäøÈu …$à>òmì L eNNÀæÈJGŽLy<Ó‹ Û0 ±\ ¸! h6i86‚=rÖU‰qf¨¤ ÛªÛEDµ Á †.6íÛŸ :Œî¦ ­ó‹î R©Üí ÿ—S~ /*_î

update 19.32 = inmiddels bevestiging op GPT forum dat de de bekende J. Hofstra met de site heeft lopen *****.

22-10 19.48 uur - laatste update

Naar nu blijkt is de site Knaakland in stilte verkocht.
Ondanks dat de overnamekandidaat naar alle waarschijnlijkheid een goed plan had voorgelegd om verder met de site te gaan, blijkt nu dus toch dat die ****** 'm heeft overgenomen.

Check ook de mail van Lage Landen Klikjes (die overgenomen mocht worden):

Het was dus idd Julian Hofstra die Knaakland had overgenomen.
De site is gisteravond uit de lucht gehaald.

Alle gedupeerden kunnen deze oplichting melden door een mail te sturen naar: 
valse-email@fraudehelpdesk.nl

Stuur daar ook de mails naar toe die u heeft ontvangen van Knaakland betreffende het VIP-account en de aanmaning tot betaling indien U die nog heeft.

Aangifte kunt U doen door te bellen naar de politie: 0900 - 8844.

Hoe meer mensen van zich laten horen, des te sneller de politie zal ingrijpen!
Ps: Ook deze mail mag door collega's worden overgenomen.

10 opmerkingen:

  1. heb sind gisteren mails gekregen dat ik sinds 19-10-2014 ben aangemeld met vip account.Dit mailtje kreeg ik gisteren middag binnen.(LAATSTE AANMANING)..Heb nooit eerste gehad!..later in de middag kreeg ik mail dat ik moet betalen op de 24ste anders kantonrechter.In de avond kreeg ik concept van formulier hoe het gestuurd gaat worden naar kantonrechter als ik niet betaal.Vriendin heeft maar in paniek betaald via paypal.Heb alle mails nog.Ben lid sinds 13 mei 2013 en nooit dit gehad.Site is nog steeds actief en krijg nog mails ook al geef u aan dat de site 22-10-2014 uit de lucht is,heb dus nog 23-10-2014 mails gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ter aanvulling,heb gemaild en gechat en gebeld maar niets gebeurd.Bellen krijg ik gelijk voicemail.Heb me nummer ddorgegeven en me naam gezegd,gevraagd of ik teruggebeld kan worden voor uitleg.Hoop niet dat er rare dingen gaan gebeuren met me nummer en naam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb knakland aangemeld bij het meldpunt landelijke fraude dienst

      Verwijderen
  3. Hebben alleen mijn naam geen adres gelukkig maar wel mijn email adres

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Krijg constant veel mails van knaakland ze gaan morgen een deurwaarder sturen en het kost mij zeket al 179 euro om te beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb het zelfde ook plotseling vip lid heb daar geen mail over gehad heb ze een mail gestuurd en krijg sinds gister allemaal dreig mails dat ze het in handen leggen van de deurwaarder en dat ze morgen naar de verdere stappen ondernemen ze hebbenalleen mijn mail adres en naam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Laat je eigen niet bang maken heb alle gegevens door gestuurd naar de landelijke fraude dienst

    BeantwoordenVerwijderen
  7. loop ook helemaal te stressen heb reuma dus mag geen stress zon site moet toch leuk blijven dus heb mijn account opgezegt alleen zegt ie nu opeens dat ik nog een openstaande factuur heb pff mooi niet dat ik ooit ga betalen word niet lid van een site waarvoor ik moet betalen weet niet wat ik nu moet doen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. onze vriend knaakland is uit de lucht werd hem te heet onder de voeten is gewoon een grote oplichter meer niet.

      Verwijderen
    2. Nu heeft ie weer iets anders bedacht. Gratis tablet, je hoeft alleen maar een 'klein bedrag' naar hem over te maken. Werkt nu met de naam 'today dev.'

      Verwijderen

Deel hier je mening met anderen.
Houd het a.u.b. wel netjes !!!